Praktisk informasjon

Her finner du litt praktisk informasjon om oss.

• Vi består av en avdeling med 25 plasser, og har barn i alderen 0- 6 år. Vi deler barna inn i ulike grupper etter alder og behov.
  • Våre åpningstider alle hverdager er kl. 07:30 - 16:30.
  • Vi holder sommerstengt de tre siste ukene i juli, og har ellers 5 planleggingsdager i løpet av året hvor barnehagen holder stengt.
  • Mattilbudet er som følger: vi baker vårt eget grovbrød som serveres til lunsj tre ganger i uken sammen med variert pålegg, melk og grønnsaker. En dag i uken har vi havregrøt, og en dag i uken serverer vi et sunt og godt varmmatmåltid bestående av grønnsaker, fisk og kjøtt. Fruktmåltidet på ettermiddagen består av frukt og grønnsaker, samt knekkebrød eller brød.
  • Vi har ei grillhytte idyllisk plassert mellom fantastiske klatretrær, hvor vi kan lage mat på bålet og klatre og leke i nydelig terreng.
  • Vi disponerer idrettshallen til Val skoler en fast dag i uken. Der er det høyt tempo og mange gode aktiviteter, blant annet ballek, hinderløype, musikklek og klatring i buldreveggen.
  • Vi er Grønt flagg sertifisert og har med det litt ekstra fokus på natur- og miljø. Vi har egen grønnsakshage hvor vi dyrker varierte grønnsaker, og tar vare på naturen og dyrelivet rundt oss ved blant annet å vedlikeholde fuglekasser, lage humlebol, kompostere mat- og hageavfall, og rydde søppel.
  • Foreldrebetalingen følger Stortingets fastsatte makspris, som fra 1. august 2024 er satt til kr 1500 per måned for full plass.
  • Matpenger kommer i tillegg til foreldrebetalingen, og er på kr 330 i måneden for full plass.
  • Foreldrene betaler for 11 måneder i året, juli er betalingsfri måned.
  • Vi følger kommunen sine satser for søskenmoderasjon.
  • Søknad om redusert foreldrebetaling kan gjøres via denne linken: https://www.naroysund.kommune.no/tjenester/skole-og-barnehage/barnehage/sokeportal/soke-redusert-foreldrebetaling/